نحوه ایجاد یک دکمه برگشت HTML » GetSocialGuide


چگونه یک دکمه بازگشت HTML ایجاد کنیم؟

صفحه وب خود را با یک دکمه بازگشت هوشمند که شبیه دکمه برگشت مرورگر اصلی است، بهبود بخشید. هنگامی که کاربران این دکمه را فشار می دهند، به سادگی به صفحه قبلی که در حال حاضر در آن هستند بازگردانده می شوند، درست مانند زمانی که دکمه بازگشت را در مرورگر فشار دهند. با تجزیه و تحلیل روند کلی، زمان زیادی طول نخواهد کشید که توجه داشته باشیم که این واقعیت کاملاً ناهموار است و شامل ایجاد برخی تغییرات در HTML موجود و شامل برخی جاوا اسکریپت است.

تا آنجا که به حوزه خاص توسعه وب مربوط می شود، UX در مورد جلب توجه مخاطبان و تحریک آنها برای ماندن طولانی تر در سایت شما است. یکی دیگر از و شاید یکی از مهم ترین مولفه ها توانایی سیستم ناوبری به عنوان رابط وب سایت است. در این مقاله، ما یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه ایجاد یک دکمه بازگشت HTML که منجر به عملکرد موثر دکمه بازگشت می شود که به کاربران اجازه می دهد به راحتی به صفحه قبلی بازگردند، بحث و ارائه خواهیم کرد. با افزودن این ویژگی کوچک و موثر می توانید رضایت بینندگان وب سایت خود را افزایش دهید و وب سایت خود را بهبود بخشید.

چرا دکمه بازگشت HTML مفید است؟

یک دکمه بازگشت HTML برای کاربران مفید است که از طریق آن می توانند به راحتی به صفحه وب قبلی که در آن بودند برگردند. آنها مجبور نیستند وقت خود را با استفاده از دکمه بازگشت مرورگر یا جستجوی ابزارهای دیگر برای پیمایش به اطلاعات مرتبط صرف کنند. افزودن دکمه بازگشت مفید است زیرا قابلیت استفاده یک وب سایت را بهبود می بخشد و تجربه ناوبری را در زمینه بهینه می کند.

نحوه ایجاد دکمه بازگشت HTML:

برای توسعه دکمه بازگشت HTML، می توانید از جاوا اسکریپت و شی تاریخ که بخشی از مرورگرهای وب مدرن است استفاده کنید. در اینجا دنباله عملیاتی است که باید برای ایجاد این عملکرد انجام شود:

مرحله 1: نشانه گذاری HTML:

برای شروع، کد HTML را برای دکمه برگشت خود ایجاد کنید. این انعطاف پذیری را دارد که در مکان های مختلف صفحه وب شما قرار گیرد، مانند هدر، نوار ناوبری یا حتی به تنهایی. در زیر یک تصویر آمده است:

1

<button id="backButton">Go Back</button>

مرحله 2: عملکرد جاوا اسکریپت:

با ایجاد کد HTML برای دکمه برگشت خود شروع کنید، که می تواند در قسمت های مختلف صفحه وب شما قرار گیرد، از جمله هدر، نوار ناوبری یا حتی به تنهایی. برای مثال زیر را ببینید:

1

2

3

document.getElementById("backButton").addEventListener("click", function() {

window.history.go(-1);

});

این تابع همچنین یک شنونده رویداد را به دکمه بازگشت اضافه می کند و به مرورگر می گوید که به صفحه قبلی، ماقبل آخر (-1) در انتهای لیست تاریخچه مرورگر برود.

مرحله 3: دکمه را طراحی کنید (اختیاری):

با استفاده از CSS، می توانید ظاهر دکمه بازگشت را مطابق با طراحی وب سایت خود سفارشی کنید.

1

2

3

4

5

6

7

8

#backButton {

background-color: #4CAF50;

color: white;

padding: 10px 20px;

border: none;

cursor: pointer;

font-size: 16px;

}

شما می توانید سبک ها را با توجه به سبک بصری وب سایت خود تنظیم کنید.

نتیجه:

هنگامی که از دکمه بازگشت HTML در وب سایت استفاده می کنید، بهبود قابل توجهی در ناوبری در بین کاربران وب سایت ایجاد می شود. در اینجا، تنها با چند خط کد، به بازدیدکننده اجازه می‌دهید تا به راحتی به صفحه قبلی بازگردد، و به این ترتیب حرکت در سایت شما برای او آسان‌تر می‌شود. فراموش نکنید که دکمه را به سبک خاصی تنظیم کنید که با سایر قسمت های وب سایت مرتبط است و آن را قابل تشخیص می کند.

افزودن ویژگی های ساده اما راحت مانند دکمه بازگشت HTML ثابت می کند که شما در حال توسعه وب سایتی هستید که استفاده از آن برای بازدیدکنندگان آسان است. کنترل کاربر باعث می‌شود افراد بمانند و سطح فعالیت از سقف عبور کند: به کاربران اجازه می‌دهد با کمترین تلاش حرکت کنند، نه تنها تعامل را افزایش می‌دهد، بلکه آنها را متقاعد می‌کند تا زمان بیشتری را برای یافتن اطلاعات مفید و خدماتی که ارائه می‌دهید، صرف کنند.

ایجاد یک دکمه بازگشت HTML فقط چند کلیک طول می کشد. با این حال، دستاوردهای به دست آمده قابل توجه خواهد بود. به این ترتیب ناوبری واقعی کاربر بهبود می یابد و تصویر مناسبی به کاربر داده می شود که به ایجاد کامل فضای طرفدار کاربر کمک می کند و برای موفقیت وب سایت مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید