نقش ها و مجوزهای کاربر وردپرس موجود را سفارشی کنید


آیا می خواهید بدانید که چگونه نقش های کاربری موجود را سفارشی کنید تا کنترل بیشتری بر وب سایت خود داشته باشید؟

تو در جای درستی هستی!

شما وبلاگ خود را راه اندازی کرده اید، اکنون باید یک نویسنده یا توسعه دهنده را برای کار در وب سایت خود استخدام کنید. تنها راه برای دسترسی به سایر کاربران، درک نقش کاربران وردپرس است.

من قبلاً مقاله ای دارم که در آن توضیح دادم که چگونه می توانید اعتبار ورود موقت بدون رمز عبور ایجاد کنید. همچنین یک نمای کلی از آن دریافت خواهید کرد نقش های مختلف کاربر و نحوه کار آنها

بنابراین من دیگر در اینجا توضیح نمی دهم. در اینجا نحوه سفارشی سازی نقش های کاربری موجود با استفاده از یک افزونه ساده وردپرس را با شما به اشتراک می گذارم. اگر نمی دانید چگونه یک افزونه را نصب کنید اینجا را بخوانید.

نحوه سفارشی سازی نقش های کاربری موجود

نقش های پیش فرض وب سایت برای اکثر وب سایت ها کافی است. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت روزنامه را مدیریت می کنید، می توانید یک نقش سردبیر را به مدیران ارشد خود و یک نقش کاربر نویسنده را به مدیر جوان خود اختصاص دهید.

همچنین می‌توانید نویسندگان مهمان را با اختصاص نقش‌های کاربر Contributor و اختصاص نقش مشترک برای بازدیدکنندگان سایت خود دعوت کنید تا به مقالات شما دسترسی داشته باشند.

اما وقتی نوبت به تغییر نقش موجود در وردپرس می‌رسد، باید کارهای بیشتری انجام دهید!

مانند نقش نویسنده می تواند پست خود را منتشر و حذف کند. این می تواند کل گردش کار تحریریه شما را مختل کند. همچنین اگر نویسنده بخواهد با شرایط بد ترک کند یا تصمیم بگیرد تمام مقالاتی را که برای شما نوشته است حذف کند، می تواند برای شما مشکلات جدی ایجاد کند.

اکنون، اگر می‌دانید چگونه نقش‌های کاربری موجود را سفارشی کنید تا مطمئن شوید که آنها نمی‌توانند مقالات خود را پس از انتشار حذف کنند، می‌توانید بر تهدیدات امنیتی ناشی از از دست دادن مقالات خود غلبه کنید.

سفارشی کردن نقش های کاربر موجود را شروع کنید

اکنون به شما نشان خواهم داد که چگونه نقش‌ها و مجوزهای کاربر موجود را سفارشی کنید، که به شما کمک می‌کند تا کنترل کاملی بر نقش‌های کاربری خود داشته باشید.

ابتدا افزونه Capability Manager Enhanced را نصب و فعال کنید. پس از نصب و فعال سازی افزونه به ادامه مطلب بروید کاربران>> قابلیت ها گزینه ای برای سفارشی کردن نقش های کاربر.

نحوه سفارشی سازی نقش های کاربر وردپرسنحوه سفارشی سازی نقش های کاربر وردپرس
نحوه سفارشی سازی نقش های کاربر وردپرس

پس از کلیک بر روی گزینه گزینه ها، رابطی مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد. در اینجا می توانید ببینید که چگونه می توانید هر نقش را برای هر کاربر سفارشی کنید. شما می توانید به نقش مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

نحوه سفارشی سازی نقش های کاربری موجود نحوه سفارشی سازی نقش های کاربری موجود

شما می توانید نقش های موجود هر کاربر را به صورت قابل ویرایش، قابل حذف و خواندن کنترل کنید. همانطور که می بینید، با استفاده از این افزونه می توانید نقش مدیریت خود را نیز در اینجا محدود کنید.

نحوه سفارشی سازی نقش های کاربری موجود نحوه سفارشی سازی نقش های کاربری موجود

فقط نقش کاربری را که می خواهید ویرایش کنید از کادر گوشه بالا انتخاب کنید. سپس روی دکمه بارگذاری کلیک کنید تا گزینه های سفارشی در فیلدها بارگیری شوند.

فقط باید تیک قابلیت هایی را که می خواهید از نقش کاربری مورد نظر حذف کنید بردارید. با تغییر گزینه ها می توانید امکان حذف پست های منتشر شده توسط نویسندگان را حذف کنید. فقط افزونه را نصب کنید و بازی کنید

فراموش نکنید که پس از تغییر تنظیمات، تغییرات خود را ذخیره کنید.

سفارشی کردن نقش کاربری خود

همچنین می توانید با این افزونه نقش کاربری خود را شخصی سازی کنید. فقط برو به کاربر >> قابلیت ها و نام نقش را در زیر وارد کنید “ایجاد نقش جدید” گزینه.

چگونه یک نقش کاربر موجود را سفارشی کنیم چگونه یک نقش کاربر موجود را سفارشی کنیم

این نقش کاربری یک گزینه عالی برای وب سایتی است که می خواهد یک ناظر را فقط برای تعدیل بخش نظرات نگه دارد. شما می توانید یک نقش کاربری ایجاد کنید که فقط می تواند نظرات را در وب سایت شما تعدیل کند.

نتیجه گیری

اگر بتوانید از نقش های کاربران وردپرس با دقت استفاده کنید، می توانید امنیت و عملکرد وب سایت خود را افزایش دهید. بنابراین مطمئن شوید که نقش های اصلی کاربر را به خوبی درک کرده اید.

زیرا امنیت و عملکرد وب سایت شما بستگی به میزان امنیت کاربران وردپرس خود دارد. اگر یاد بگیرید که چگونه نقش ها و مجوزهای کاربر وردپرس خود را سفارشی کنید، می توانید به راحتی نقش کاربری مورد نظر را تنظیم کنید.

امیدوارم از این مطالب لذت برده باشید. لطفاً با دوستان خود به اشتراک بگذارید و به آنها اطلاع دهید که چگونه نقش ها و مجوزهای کاربر وردپرس را سفارشی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید