محتوای ویدیویی در رتبه بندی سئو در سال 2024 [Why It’s Important?]


تأثیر مثبتی بر رتبه سئو محتوای ویدیویی در وب سایت شما دارد. این می تواند تلاش های سئوی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد و افراد بیشتری را به سایت شما هدایت کند.

جستجوی ویدیو در بخش بازاریابی به طور تصاعدی در حال رشد است، اما اگر می خواهید نتایج بهتری ببینید، باید از خطوط جذاب استفاده کنید، محتوای خود را منحصر به فرد کنید، از کلمات کلیدی استفاده کنید و آن را هیجان انگیز کنید. استفاده از ویدئوها می‌تواند تلاش‌های بهینه‌سازی شما را کاهش دهد یا شکست دهد.

سئو چیست؟

قبل از اینکه اهمیت محتوای ویدیویی در رتبه بندی سئو را درک کنیم، ابتدا به معنای سئو می پردازیم.

SEO مخفف Search Engine Optimization است. این کاری است که هر بازاریاب برای افزایش دیده شدن برند در صفحات نتایج موتورهای جستجو انجام می دهد.

هرچه رتبه صفحه شما بالاتر باشد، افراد بیشتری صفحه شما را هنگام جستجوی عبارت مربوطه مشاهده خواهند کرد.

به طور خلاصه، این یک روش عالی برای شرکت ها است تا کسب و کار خود را توسط مخاطبان بالقوه خود ببینند.

اهمیت محتوای ویدیویی در رتبه بندی سئو

محتوای ویدیویی در رتبه بندی سئو محتوای ویدیویی در رتبه بندی سئو

بیایید در مورد اهمیت محتوای ویدیویی در رتبه بندی سئو بحث کنیم –

1. بازاریابی محتوای ویدیویی

ویدئوها به بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی و تبلیغات تبدیل شده اند. برای این دیگر مدرک لازم نیست.

ایجاد محتوای خوب ضروری است زیرا بازاریابان کمتر از 10 ثانیه فرصت دارند تا مخاطب را تحت تأثیر قرار دهند زیرا طبق تحقیقات اخیر رسانه های اجتماعی باعث کاهش دامنه توجه بینندگان شده است.

محتوای ویدیویی یکی از قدرتمندترین ابزارها برای روایت داستان و توضیح بهتر محصول است.

دلیل این امر این است که ویدیوها از نظر احساسی با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند، زیرا ترکیبی فوق‌العاده از صدا، تصاویر و حرکت است که به افزایش اقدامات مشتری کمک می‌کند که به نوبه خود باعث افزایش درآمد می‌شود.

شما می توانید با استفاده از یک ویدیو ساز فیلم های شگفت انگیز ایجاد کنید; شما قادر خواهید بود در عرض چند دقیقه ویدیوهایی با ظاهر حرفه ای بسازید زیرا آنها با قالب های از پیش ساخته شده ارائه می شوند.

ویدئوها به انتقال هوشمندانه پیام به مخاطبان شما کمک می کنند زیرا از عناصری مانند تصاویر، صدا و حرکت استفاده می کنند که آن را برای چشم ها جذاب می کند.

2. ویدئو و سئو

اگر بدانید که 50 درصد شانس رتبه بندی محتوای شما در صفحه اول به دلیل محتوای ویدیویی افزایش می یابد شگفت زده خواهید شد.

بازاریابی ویدئویی یک راه عالی برای بهبود استراتژی سئوی شما است و اگر از آن به روش صحیح استفاده کنید، قطعا به وب سایت شما کمک می کند تا از رقبای خود پیشی بگیرد. طبق مطالعات، بیش از 80 درصد از بازاریابان از ویدئوها برای تقویت سئو استفاده می کنند.

تمرکز اصلی استراتژی سئوی ویدیوی شما باید این باشد که مطمئن شوید محتوای ویدیوی شما در موتورهای جستجو، به ویژه موتورهای بزرگ مانند گوگل، فیس بوک، یوتیوب، لینکدین و غیره رتبه خوبی دارد.

3. محتوای ویدیویی باید کوتاه و واضح باشد

یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضا برای ویدیوها کوتاه و دقیق بودن آنهاست. اطلاعاتی که در هزار کلمه منتقل می کنید اکنون در یک ویدیوی 2 تا 3 دقیقه ای قابل توضیح است. می تواند با موفقیت یک پیام را در مدت زمان کوتاهی ارسال کند.

آنها فرم قابل دسترس تری از محتوا هستند زیرا پیام بزرگ را به سرعت منتقل می کنند. ویدئوها مشتریان را درگیر می‌کنند و بیشتر از مقالات نوشته شده، محتوا را به خاطر می‌آورند.

هنگام ساختن ویدیوها، باید در نظر داشته باشید که باید کوتاه باشند زیرا تا انتها هیجان بینندگان را حفظ می کنند..

ویدیوی طولانی نسازید زیرا افراد تمایل دارند علاقه خود را از دست بدهند و اکثر مردم بعد از یک دقیقه ویدیو را متوقف می کنند. بنابراین، در 10 ثانیه اول، پیام اصلی را منتقل کنید و ویدیویی بیش از 2 دقیقه ایجاد نکنید.

4. ویدئوها داستان سرایان ضروری هستند

ویدیوها مملو از اطلاعات هستند، اما اگر یک داستان عالی در ویدیوی خود ایجاد کنید، می توانند تأثیر بهتری ایجاد کنند. اگر از داستان ها برای انتقال پیام استفاده کنید، اطلاعات برای مدت طولانی تری حفظ می شود.

به این ترتیب، مردم برای مدت طولانی تری به ویدیوی شما می چسبند زیرا باعث ایجاد هیجان در بین آنها می شود و تا پایان منتظر می مانند.

بر اساس داده‌های اخیر، بیش از 80 درصد از مردم حتی پس از یک ماه ویدیوی تبلیغاتی را به خاطر می‌آورند و بیش از 50 درصد افراد اقدام به پیگیری می‌کنند. این داده ها به تنهایی نشان می دهد که بازاریابی سئو ویدیو چقدر موثر است.

5. محتوای ویدیویی تجربه کاربر را بهتر می کند

نمی توان انکار کرد که ویدیوها تجربه کاربر را بهبود می بخشند زیرا آنها برای مدت طولانی کاربران را درگیر می کنند و ترافیک بیشتری را افزایش می دهند. علاوه بر این، به افزایش سئو وب سایت و رتبه بندی SERP نیز کمک می کند.

بهترین از همه این است که ویدیوها کنترل کامل را به بینندگان می دهد زیرا آنها می توانند تصمیم بگیرند که چه زمانی و چقدر تماشا کنند.

6. گوگل به محتوای ویدیویی اهمیت می دهد

هنگامی که گوگل یک صفحه را رتبه بندی می کند، محتوای متن، تصویر و ویدئو را در نظر می گیرد. اگر ترکیبی از هر سه را ارائه دهید، مطمئناً رتبه گوگل شما را بهبود می بخشد. گوگل محتوایی را در اولویت قرار می‌دهد که تعامل را بهبود می‌بخشد، زیرا ترافیک بهتری خواهد داشت و تبدیل‌ها افزایش می‌یابد.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا محتوای ویدیویی باعث بهبود رتبه شما می شود:

  • گوگل بک لینک های با کیفیت را دوست دارد: صفحات وب دارای ویدیو 300 درصد بیشتر از صفحات بدون ویدیو لینک های ورودی دریافت می کنند. این صفحات ترافیک بیشتر، اعتماد و اعتبار بهتری دریافت می کنند که مورد علاقه الگوریتم گوگل است.
  • گوگل و عامل چسبندگی: مدت زمانی که افراد صرف تماشای یک ویدیو در یک صفحه وب می کنند، عامل چسب نامیده می شود. این یک عامل ضروری است که کیفیت یک صفحه وب را برای گوگل تعیین می کند.
  • گوگل و کلمات کلیدی: گوگل نیز مانند سایر موتورهای جستجو، استفاده از کلمات کلیدی را عامل مهمی در رتبه بندی یک صفحه وب می داند.

محتوای ویدیویی چگونه به بهبود رتبه بندی SERP کمک می کند؟

سئو و رتبه بندی نقش مهمی در موفقیت هر استراتژی بازاریابی دارد. گنجاندن محتوای ویدیویی در بازاریابی می تواند به افزایش آگاهی از برند شما و افزایش تبدیل کمک کند.

ترکیب سئو و ویدئو می تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود متمایز شوید. ویدیوها بدون شک بیشتر از سایر اشکال محتوا بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارند، بنابراین استفاده از آنها در کنار هم می تواند کسب و کار شما را به سطح بالاتری برساند.

مشتریان پس از تماشای ویدیوی محصول، دو برابر بیشتر از بدون آن محتوا، محصولی را خریداری می کنند.

بنابراین، ویدیوها نه تنها با جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما به افزایش سئو کمک می کنند، بلکه توپ را جلوتر می برند و به متقاعد کردن آن افراد برای تبدیل کمک می کنند.


همچنین ممکن است بخواهید بخوانید:

نتیجه

محتوای ویدیویی آینده اینترنت است. افراد بیشتری برای تماشای محتوای ویدیویی به پلتفرم های بصری مانند یوتیوب و نتفلیکس روی می آورند.

این تعجب آور نیست زیرا محتوای ویدیویی برای مصرف آسان تر و راحت تر است.

درک آن آسان تر و راحت تر احساس ارتباط با آن است. اگر می خواهید کسب و کارتان به صورت آنلاین موفق شود، باید شروع به تولید محتوای ویدیویی کنید. شما باید شروع به تولید محتوای ویدیویی کنید که مخاطبان شما را جذب کند و به رشد شما کمک کند.

بهترین راه برای شروع این است که روی ایجاد ویدیوهای مفید و آموزنده تمرکز کنید که به مخاطبان شما کمک کند.

ویدیوهای شما نیازی به پیچیده یا گران بودن ندارند، اما باید جالب و جذاب باشند.

اگر می خواهید در مورد اهمیت محتوای ویدیویی در رتبه بندی سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید و شروع به ایجاد محتوای ویدیویی خود کنید.

امیدوارم قبلاً اهمیت محتوای ویدیویی در رتبه بندی سئو را بدانید. اگر این مقاله به دانش شما ارزش افزوده است، لطفاً به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید