وبلاگ نویسی یا وبلاگ نویسی؟ آنچه باید در سال 2024 امتحان کنید


جامعه اینترنتی به یک درگیری بین تقسیم شد وبلاگ نویسی و وبلاگ نویسی.

وبلاگ وب سایتی است که حاوی محتوای نوشتاری است که حاوی داستان ها، رویدادها، موضوعات و غیره است.

از طرف دیگر، Vlog به جای مقالات نوشته شده حاوی ویدیو است. در این مقاله سعی می کنیم آن را با جزئیات بیشتری شرح دهیم.

وبلاگ نویسی یا وبلاگ نویسی؟

وبلاگ نویسی در مقابل وبلاگ نویسی وبلاگ نویسی در مقابل وبلاگ نویسی

این موضوع به یکی از سوالات پر جستجو در اینترنت تبدیل شده است. امروزه تقریباً همه داستان ها، رویدادها، تجربیات و اخبار روزانه خود را در اینترنت از طریق وبلاگ یا رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

نکته اصلی این است که شما می توانید از طریق وبلاگ نویسی یا وبلاگ نویسی نیز از این فعالیت ها درآمد کسب کنید.

و برای کسب درآمد خوب، یک راه را برای انتشار محتوا انتخاب کنید و آن را به خوبی انجام دهید. همه چیزهایی که برای اینکه بدانید در چه چیزی مهارت دارید نیاز دارید:

  • اگر به اندازه کافی در انتشار محتوای نوشتاری مهارت دارید، باید به سراغ وبلاگ نویسی بروید.
  • اگر به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید که جلوی دوربین صحبت کنید و محتوای با کیفیت ارسال کنید، باید Vlogging را امتحان کنید.

شرح مختصری از وبلاگ ها

وبلاگ یک صفحه وب یا وب سایتی است که محتوای نوشتاری را منتشر می کند. زمانی که وبلاگ نویسی برای جامعه آنلاین جدید بود، وبلاگ نویسی توسط افراد یا گروه های کوچک اداره می شد.

برای به اشتراک گذاشتن نظرات شخصی به صورت آنلاین استفاده می شود. پس از آن، این ابزار تقریباً ضروری و مؤثر برای بازاریابان برای تبلیغ آنلاین شد.

سپس در سال 2003، وردپرس خود را به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای شناخته شده معرفی کرد.

وردپرس یکی از بهترین پلتفرم های وبلاگ نویسی رایگان است که وبلاگ نویسی را برای همه آسان و مقرون به صرفه می کند. حتی اگر نیازی به دانستن مهارت های کدنویسی ندارید، می توانید در وردپرس وبلاگ نویسی کنید.

سپس مردم شروع به وبلاگ نویسی کردند و خوانندگان نیز علاقه مند شدند. این روند آنقدر سریع محبوب شد که اکنون بیش از چهار میلیون پست وبلاگ هر روز منتشر می شود. و با انجام این کار، هم افراد و هم مشاغل بسیار سودآور می شوند.


برای راه اندازی وبلاگ به چه چیزهایی نیاز دارید؟

یک وبلاگ به چیزی بیش از یک ایده و اتصال به اینترنت نیاز ندارد. استفاده از ابزارها و پلتفرم های وبلاگ نویسی آنلاین بسیار آسان است. هر کسی می تواند با استفاده از این ابزارها برای اهداف شخصی یا تجاری وبلاگ نویسی کند.

وبلاگ راهی برای به اشتراک گذاشتن بینش خود در مورد موضوع یا شرایطی است که تجربه کرده اید. از این رو، راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن انواع دانش می شود. این به شما این امکان را می دهد که تأثیر ماندگاری بر روی مخاطبان خود بگذارید.

توضیح مختصری در مورد وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی بین سال های 2004 تا 2005 زمانی که یوتیوب تأسیس شد محبوبیت خود را به دست آورد و راه جدیدی برای انتشار محتوا به کاربر نشان داد.

از زمان ظهور یوتیوب آنلاین، وبلاگ نویسی به روش اصلی درآمد برای جامعه اجتماعی تبدیل شده است.

وبلاگ نویسان با به اشتراک گذاشتن افکار روزانه خود با جامعه خود میلیون ها بازدید و دنبال کننده به دست می آورند.

در همان ابتدا، Vlogger به دوربین‌هایی با وضوح بالا نیاز داشت، اما اکنون فقط گوشی‌های هوشمند می‌توانند آن‌ها را پوشش دهند.

اکنون، در سال 2020، تقریباً همه افراد هر روز، حتی هر لحظه، یک وبلاگ را تماشا می کنند. من مردی را می شناسم که دوست دارد داستان های خود را از طریق وبلاگ نویسی به اشتراک بگذارد.

می توانید آن را در کانال یوتیوب نفیس مشاهده کنید. تنها هدف او از وبلاگ نویسی این است که جهان را از داستان هایش مطلع کند.

اما اگر معیارهای کافی در یوتیوب را داشته باشد، می تواند درآمد خوبی نیز به دست آورد. بنابراین بستگی به وبلاگ نویس دارد که می خواهد پول دربیاورد یا خیر.


بودجه برای Vlogging چقدر است؟

با این زمان که ما در آن زندگی می کنیم، وبلاگ ها بسیار ساده تر شده اند. یک بار برای فیلمبرداری به یک دوربین اضافی نیاز داشتیم. اما اکنون می توان این کار را با گوشی های هوشمند انجام داد.

بنابراین، برای شروع Vlogging به هیچ بودجه اضافی نیاز نخواهید داشت. می توانید بعداً برای جبران تفاوت سرمایه گذاری کنید. اما برای شروع، خوب است که فقط با گوشی هوشمند شروع کنید.

امروزه هر کسی می تواند با گوشی هوشمند فیلم بسازد. مردم عاشق تماشای ویدیو هستند و جلب توجه بیشتر از محتوای نوشتاری آسان است. تنها در یک ثانیه بیش از 70 هزار ویدیو توسط مخاطبان مشاهده می شود.

معروف ترین وب سایت vlog در اینترنت یوتیوب است. ولاگرها از طریق محتوای خود در یوتیوب درآمد زیادی کسب می کنند.

می توانید از طریق پخش زنده مخاطبان خود را جذب کنید. یک گزینه عالی برای وبلاگ نویسی زنده، پخش رویداد زنده است که به شما امکان می دهد از طریق چت زنده با جامعه خود ارتباط برقرار کنید.

همچنین بخوانید: وبلاگ نویسی کسب درآمد کنید


تفاوت بین Vlog و کانال YouTube

ولوگ ها و کانال های یوتیوب اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما این نادرست است. تمایز بین این دو ایده مرتبط مهم است.

تفاوت بین یک کانال یوتیوب و یک وبلاگ در این است که یک کانال یوتیوب یک پلتفرم است، در حالی که یک vlog خود محتوا است. ممکن است انتخاب کنید که وبلاگ خود را در YouTube میزبانی کنید، اما این خود وبلاگ نیست. یوتیوب تنها وب سایت vlog نیست که می توانید از آن استفاده کنید. چندین وب سایت vlog دیگر نیز وجود دارد.

ممکن است با اصطلاح وبلاگ یوتیوب نیز برخورد کنید، اما این روزها بسیار قدیمی است و به ندرت استفاده می شود. اکثر مردم از عبارت YouTube blog برای اشاره به وبلاگ YouTube استفاده می کنند.

آخرین اما نه کم اهمیت، فقط به این دلیل که چیزی در YouTube پست شده است به این معنی نیست که یک وبلاگ است. وقتی شخصی تریلر فیلم جدید Avengers را در یوتیوب آپلود می کند، ناگهان تبدیل به یک وبلاگ نمی شود.

در واقعیت، یک وبلاگ صرفاً یک ویدیوی ضبط شده از فردی است که با دوربین صحبت می کند، چه در یوتیوب باشد یا یک سرویس آنلاین دیگر.


تفاوت بین وبلاگ و وب سایت

دانستن تفاوت بین وبلاگ و وب سایت مهم است. یک وبلاگ و یک وب سایت واقعاً اهداف مشابهی دارند. هر کدام محتوای متفاوتی ارائه می دهند و اهداف متفاوتی را ارائه می دهند، اما این تفاوت اصلی بین آنهاست.

اول از همه، وبلاگ ها بیشتر از وب سایت ها به روز می شوند. محتوای وبلاگ به طور منظم به روز می شود زیرا صفحات وبلاگ پویاتر از صفحات وب سایت هستند.

یک وبلاگ می تواند به طور منظم یا در فواصل زمانی به روز رسانی ارسال کند. از طرف دیگر، یک وب سایت صفحات ثابتی را با محتوایی ارائه می دهد که ممکن است هر از گاهی تغییر کند. به طور کلی، محتوا برای مدت طولانی ثابت می ماند.

چرا وبلاگ ها محبوب هستند؟

هر ماه تقریباً 1 میلیون پست در وردپرس منتشر می شود. وبلاگ نویسی به جریان اصلی تبدیل شده است. هر کسی می تواند نظر خود را در این پلتفرم بیان کند. وبلاگ نویسی به یک ابزار مفید برای مشاغل آنلاین و آفلاین تبدیل شده است.

در حال حاضر راه اندازی یک وبلاگ بسیار آسان تر و ارزان تر از گذشته است. وبلاگ ها همچنین فرصت های شبکه ای را فراهم می کنند.

از طریق وبلاگ نویسی، شرکت ها می توانند سرنخ ایجاد کنند، ترافیک را افزایش دهند یا فروش را افزایش دهند. از وبلاگ یا فروشگاه اینترنتی نیز می توان برای تبلیغ خدمات خود استفاده کرد. شما می توانید از وبلاگ ها به روش های مختلفی کسب درآمد کنید.

ارزش وبلاگ نویسی دسترسی به کاربران آنلاین و همچنین ابزار قدرتمند سئو است. شما می توانید از وبلاگ ها برای ایجاد محتوای جدیدی که موتورهای جستجو دوست دارند و در اختیار کاربران خود قرار می دهند، استفاده کنید.

در نتیجه، نفوذ وبلاگ و نفوذ برند شما در اینترنت افزایش می یابد. گوگل تایید می کند که 15 درصد از جستجوها قبلا هرگز انجام نشده است، به این معنی که به روز رسانی محتوای جدید همیشه مورد استقبال قرار می گیرد.


چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم؟

یکی از اشتباهات رایجی که افراد در وبلاگ نویسی مرتکب می شوند، تجزیه و تحلیل بیش از حد آنچه باید بنویسند است. همانطور که می خواهید شروع به نوشتن و ویرایش کنید.

با این حال، وبلاگ شما باید با محصول(ها) یا خدمات(هایی) که ارائه می کنید، یا دلایلی که در صورت عضویت در یک کسب و کار، شرکت یا سازمان تبلیغ می کنید، مرتبط باشد.

اگر این موضوع را انتخاب کنید، شما اولین کسی نیستید که درباره “وبلاگ در مقابل وبلاگ” صحبت می کنید. بنابراین، شما باید یک دیدگاه منحصر به فرد ارائه دهید. وبلاگ ها برای تبدیل شدن به منابع معتبر در مورد موضوعات یا جایگاه های خود ایجاد می شوند.

وردپرس و بلاگر دو پلتفرم وبلاگ نویسی محبوب هستند. وردپرس محبوب ترین است. دو گزینه وجود دارد:

وبلاگ های خود میزبان و وبلاگ های میزبانی شده. وبلاگ های وردپرس رایگان در میزان درآمد شما محدود هستند. هزینه وبلاگ های وردپرس خود میزبان کمی بیشتر است، اما به شما کنترل بسیار بیشتری می دهد و پتانسیل درآمد شما را محدود نمی کند.

وبلاگ نویسی کار سختی نیست شما باید صریح باشید، نکات کوتاه اما واضح را بیان کنید و از نظر زبانی کارآمد باشید.

شما همچنین باید برای خواننده بنویسید نه خودتان. ارائه چیزی که هیچ کس دیگری ارائه نمی دهد، مانند اطلاعات، کیفیت یا اعتبار، مهم است.

در مورد چیزی بنویسید که به آن علاقه دارید. اگر وبلاگ شما چیزی نباشد که بخواهند بخوانند، دیگران احتمالاً همین احساس را خواهند داشت. مطمئن شوید که در مورد چیزی وبلاگ می نویسید که می توان در مورد آن بحث کرد. وبلاگ بدون محتوا نمی تواند کار کند.

شما باید محتوای وبلاگ خود را بهینه سازی کنید تا منبع اصلی بالاتر از سایرین باشد. چه کاری را بهتر می دانید وبلاگ یا وبلاگ؟


نتیجه گیری

از توضیحات بالا در مورد وبلاگ نویسی یا وبلاگ نویسی به این نکته رسیدیم که اگر می توانید در هر دو خوب باشید.

شما باید هم وبلاگ و هم وبلاگ را امتحان کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای نوشتاری خود را به محتوای ویدیویی تبدیل کنید. این همه است!

امیدوارم دیگر وبلاگ و وبلاگ را اشتباه نگیرید. اگر این پست را دوست داشتید، آن را از طریق شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید