اعتبار تجاری: چیست و چگونه می توان آن را ساخت


اعتبار تجاری: چیست و چگونه می توان آن را ساخت

یک امتیاز اعتباری خوب می تواند یک تغییر بازی برای کسب و کار کوچک شما باشد. با اعتبار تجاری خوب، می توانید به راحتی تامین مالی را تضمین کنید، شرایط بهتری را از تامین کنندگان خود دریافت کنید، سرمایه گذاران بهتری جذب کنید، نرخ بیمه خود را کاهش دهید و حتی ارزش کسب و کار خود را افزایش دهید.

بنابراین وام تجاری چیست؟ و چگونه آن را می سازید؟

بیایید نگاهی به نحوه عملکرد اعتبار تجاری، چگونگی کمک به رشد کسب و کار کوچک خود و نحوه ایجاد آن بیندازیم.

وام تجاری چیست؟

امتیاز اعتبار کسب و کار بازتابی از اعتبار کسب و کار شما است. اساساً به وام دهندگان می گوید که چقدر احتمال دارد پولی را که قرض گرفته اید بازپرداخت کنید. درست مانند یک امتیاز اعتباری شخصی، امتیاز بالاتر می‌تواند مزایای وام‌گیری را به همراه داشته باشد، از نرخ بهره پایین‌تر تا احتمال تایید بیشتر.

هر کسب و کار کوچکی می تواند اعتبار تجاری ایجاد کند (به جز تاجران انحصاری). شما فقط به شماره شناسایی کارفرمای خود نیاز دارید (با ابزار کمک IRS می توانید شماره خود را به صورت رایگان دریافت کنید)، یک حساب بانکی تجاری، و برخی عادات خوب وام گرفتن تجاری.

وام تجاری چگونه کار می کند؟

هنگامی که وام تجاری می گیرید، خطوط تجاری ایجاد می کنید، یا کارت اعتباری تجاری را با وام دهنده یا فروشنده ای باز می کنید که به دفاتر اعتباری گزارش می دهد، سابقه پرداخت و سایر اطلاعات شما احتمالاً به یکی از آن دفاتر گزارش می شود.

امتیاز اعتبار کسب و کار شما از اطلاعات موجود در گزارش های اعتباری کسب و کار شما محاسبه می شود. این می تواند شامل بازپرداخت و سابقه اعتباری، میزان استفاده از بدهی، میزان بدهی و سن کسب و کار شما باشد.

متوجه خواهید شد که امتیاز اعتباری کسب و کار شما شبیه امتیاز شخصی شما نیست. این به این دلیل است که امتیازات کسب و کار شخصی از 300 تا 850 متغیر است، در حالی که امتیازات اعتباری کسب و کار از 0 تا 100 متغیر است. بیشتر وام دهندگان 80 یا بالاتر را به عنوان یک امتیاز اعتبار تجاری خوب در نظر می گیرند.

دفاتر اعتبار تجاری نیز ممکن است از اندازه گیری ها و نام های مختلفی برای امتیاز اعتبار کسب و کار شما استفاده کنند. در حین مرور، ممکن است ارجاعاتی به اعداد DUNS یا نتایج PAYDEX مشاهده کنید. شماره‌های DUNS توسط Dun & Bradstreet برای کمک به شناسایی کسب و کار شما در سیستم خود استفاده می‌شود (بستانکاران و شرکای شما می‌توانند از این طریق نیز کسب و کار شما را ببینند و تأیید کنند). امتیاز PAYDEX نام دیگری برای امتیاز اعتبار کسب و کار شما است.

دفاتر اعتبار تجاری چیست؟

سه دفتر اصلی اعتبار تجاری وجود دارد که اطلاعات مورد استفاده در گزارش اعتبار تجاری شما را جمع آوری می کند.

  • دان و برادستریت
  • کسب و کار تجربه
  • Equifax Business

بیشتر گزارش اعتباری کسب و کار کوچک شما از اطلاعاتی که به دفاتر گزارش شده است جمع‌آوری می‌شود، اما دفاتر همچنین می‌توانند اطلاعاتی را از سوابق عمومی، صورت‌های مالی شرکت، بیانیه‌های مطبوعاتی یا داستان‌های خبری، و البته خود گزارش‌دهی کنند. اطلاعات . وقتی گزارش خود را مشاهده می کنید، همه این اطلاعات به همراه اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را خواهید دید. این ممکن است شامل نام، آدرس، شماره تلفن، ساختار کسب و کار شما (یعنی شرکت با مسئولیت محدود) و موارد دیگر باشد.

امتیاز اعتبار تجاری برای چه مواردی استفاده می شود؟

امتیاز اعتباری کسب و کار شما برای اهداف بسیاری استفاده می شود – و برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند.

تامین مالی کسب و کار. بسیاری از وام دهندگان از پروفایل اعتباری کسب و کار شما برای کمک به تصمیم گیری در مورد وام گیرندگان استفاده می کنند. این می تواند برای کارت های اعتباری تجاری، وام های کسب و کار کوچک یا خط اعتباری تجاری اعمال شود. برخی از وام دهندگان ممکن است از امتیاز اعتبار شخصی شما نیز استفاده کنند، اگر اعتبار تجاری ایجاد نکرده باشید.

قراردادهای تامین کننده یا تامین کننده فروشندگان از امتیازات اعتباری کسب و کار برای تعیین اینکه آیا کسب و کار شما مشتری خوبی خواهد بود یا خیر استفاده می کنند. نمره خوب نشان دهنده این است که احتمال دارد فاکتورهای خود را به موقع پرداخت کنید.

نرخ های بیمه امتیاز اعتبار کسب و کار شما می تواند بر نرخ و شرایط بیمه شما تأثیر بگذارد.

مشارکت ها و سرمایه گذاران. امتیاز اعتباری شما یکی از چندین شاخص سلامت مالی کسب و کار شما است. اکثر شرکا و سرمایه گذاران بالقوه تمایل بیشتری به همکاری با کسب و کاری دارند که دارای منابع مالی سالم است.

چرا ایجاد اعتبار تجاری مهم است

یک امتیاز اعتباری خوب می تواند رشد کسب و کار شما و دستیابی به اهدافتان را آسان تر کند. درهایی را به روی امکانات جدید باز می کند. در اینجا فقط چند دلیل وجود دارد که چرا ایجاد اعتبار تجاری شما مهم است:

این امر تأمین بودجه را آسان تر می کند. با اعتبار تجاری خوب، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید تامین مالی را تضمین کنید. انواع مختلفی از وام های تجاری وجود دارد، اما یک امتیاز خوب همچنین می تواند نرخ بهره کمتر، محدودیت اعتباری بالاتر و شرایط مطلوب تری را برای شما به ارمغان بیاورد. در حالی که اغلب عوامل زیادی در تصمیم گیری وام دهنده وجود دارد، یک امتیاز اعتباری خوب می تواند راه را هموار کند.

می تواند از مالی و اعتبار شخصی شما محافظت کند. هنگامی که از کارت ویزیت یا وام تجاری استفاده می کنید، می تواند به حفظ امتیاز اعتباری شخصی شما در برابر فراز و نشیب های اداره یک تجارت کمک کند. طبق گزارش اداره کسب و کار کوچک (SBA)، 46 درصد از صاحبان مشاغل کوچک از کارت های اعتباری شخصی برای هزینه های تجاری استفاده می کنند. این می تواند نرخ استفاده از وام را افزایش دهد و احتمالاً میزان سرمایه مورد نیاز آنها را ارائه نمی دهد. به علاوه، اگر چیزی مانع از پرداخت به موقع آنها شود، این اعتبار شخصی مالک خواهد بود که تحت تأثیر قرار می گیرد. استفاده از اعتبار تجاری می تواند از شما در برابر این امر محافظت کند.

تامین کنندگان شما ممکن است معاملات بهتری به شما ارائه دهند. تامین کنندگان عاشق مشاغلی هستند که می دانند می توانند روی آنها حساب کنند. یک امتیاز اعتباری خوب می تواند نشان دهد که شما مشتری قابل اعتماد و قابل اعتمادی هستید. آنها ممکن است به شما نرخ های بهتری بدهند یا برای حفظ شما پیشنهاداتی به شما بدهند.

می تواند ارزش کسب و کار شما را افزایش دهد. امتیاز اعتباری کسب و کار شما یک دارایی قابل انتقال است. این به این معنی است که اگر تصمیم به فروش کسب و کار خود داشته باشید، امتیاز اعتباری با آن همراه می شود. یک امتیاز اعتباری خوب می تواند کسب و کار شما را به یک کسب ارزشمند تبدیل کند.

ممکن است نرخ بیمه شما کمتر باشد. علاوه بر این، اگر رتبه اعتباری کسب و کار خوبی داشته باشید، شرکت های بیمه به احتمال زیاد نرخ ها و حق بیمه های کمتری را ارائه می دهند.

چگونه نمره اعتبار کسب و کار خود را بررسی کنم؟

شما می توانید گزارش اعتبار کسب و کار و امتیاز اعتبار کسب و کار خود را در تعدادی از سایت های مختلف بررسی کنید. (شما ممکن است برخی از شرکت‌هایی را که برای نظارت بر گزارش‌های اعتباری شخصی خود استفاده می‌کنید، بشناسید.) به خاطر داشته باشید که احتمالاً مجبور به پرداخت خواهید بود. برخی از گزینه های رایگان وجود دارد، اما اغلب آنها بسیار دقیق نیستند – شما برای آنچه دریافت می کنید، پرداخت می کنید. شما می توانید از طریق هر یک از آژانس های اصلی گزارش دهی اعتبار تجاری به گزارش خود دسترسی داشته باشید.

یکی از تفاوت های اصلی بین امتیازات اعتباری شخصی و تجاری این است که هر کسی که پرداخت می کند به گزارش اعتبار تجاری کامل شما دسترسی دارد.

چگونه اعتبار تجاری بهتری ایجاد کنم؟

اگر شما یک کارآفرین یا صاحب کسب و کار کوچک هستید که به دنبال ایجاد اعتبار هستید، ممکن است ندانید از کجا شروع کنید. در ابتدا ممکن است کمی سخت باشد، به خصوص اگر یک کسب و کار جدید یا استارت آپ هستید. اما ایجاد اعتبار تجاری می تواند به پیشرفت شما کمک کند. فقط به خاطر داشته باشید که مانند اعتبار شخصی، امتیاز اعتبار کسب و کار شما یک شبه کامل نمی شود.

نمره خود را بدانید اولین قدم برای بهبود اعتبار خود این است که بدانید در چه جایگاهی قرار دارید. برای آشنایی با نمایه اعتباری کسب و کار خود و درک آنچه در مورد اعتبار کسب و کار شما می گوید، وقت بگذارید. این می تواند به شما نشان دهد که کجا می توانید بیشتر پیشرفت کنید.

بودجه ای دریافت کنید که به ساختن سود شما کمک می کند. دفعه بعد که نیاز به تامین مالی دارید، چه نیاز به پر کردن شکاف‌های جریان نقدی یا تامین مالی یک پروژه جدید داشته باشید، به دنبال وام‌دهندگانی باشید که به دفاتر اعتبار تجاری گزارش می‌دهند. برای تأمین مالی، همیشه نیازی به داشتن سابقه اعتباری تجاری ثابت ندارید – برخی از وام دهندگان از اطلاعات شخصی شما استفاده می کنند یا از شما ضمانت نامه شخصی می خواهند. این نوع وام می تواند به شما در ایجاد امتیاز کمک کند. اگر چیزی برای گزارش در حساب خود نداشته باشید، نمی توانید سابقه اعتباری بسازید.

به موقع پرداخت کنید. اگر خطوط اعتباری، وام یا سایر پرداخت‌ها دارید، پرداخت به موقع مهم است. درست مانند سابقه اعتباری شخصی شما، یکی از مهمترین عواملی است که در محاسبه امتیاز کسب و کار شما نقش دارد.

با تامین کنندگان خود حساب های تجاری ایجاد کنید. دریافت اعتبار تامین کننده نسبتا آسان است و پرداخت های فوری تامین کننده شما راه خوبی برای ایجاد یک نمایه قوی است. شرایط پرداخت 30 یا 60 روزه ممکن است یک وام 50000 یا 100000 دلاری برای کسب و کار کوچک نباشد، اما می تواند به ایجاد نمایه اعتباری شما کمک کند. فقط مطمئن شوید که فروشندگان شما به دفاتر اعتباری گزارش می دهند.

نمایه اعتباری خود را نظارت کنید همانطور که روی ایجاد اعتبار کسب و کار خود کار می کنید، حتما به نمایه خود توجه داشته باشید. این می تواند به شما کمک کند هر گونه هشدار، خطا یا زمینه ای را برای بهبود بیشتر شناسایی کنید.

درباره بیلی پاتل

Baylee Patel، CFEI، یک کپی رایتر متخصص در امور مالی است. قبل از پیوستن به Enova در سال 2022، او برای یک شرکت برنامه ریزی مالی در ویرجینیای شمالی کار می کرد، جایی که به طور مرتب مقالاتی در مورد سواد مالی، امور مالی شخصی و سایر روندهای پولی می نوشت. او از دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا با مدرک لیسانس در رشته ارتباطات فارغ التحصیل شد و گواهینامه آموزش آموزش مالی را از شورای ملی مربیان مالی دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید