اگر درخواست شما رد شد چه باید کرد


اگر درخواست شما رد شد چه باید کرد

تامین مالی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک ضروری است. چه تازه شروع کرده باشید و چه به دنبال رشد باشید، داشتن بودجه مناسب می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد. با این حال، تامین مالی ممکن است دشوار باشد. بر اساس برآورد سال 2020، از هر پنج کسب و کار کوچک، تقریباً چهار مورد از وام های بانک های بزرگ و کوچک محروم شدند.1

محرومیت از تامین مالی ترسناک است – به خصوص اگر سعی می کنید درهای خود را در زمان های نامشخص باز نگه دارید. اگر تکذیب شدی، امیدت را از دست نده. اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای تأمین منابع مالی مورد نیاز خود بردارید.

مشخص کنید که چرا تایید نشدید

ابتدا علت رد درخواست شما را دریابید. دانستن اینکه چه اشتباهی رخ داده است می تواند به شما کمک کند تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید، برنامه های آینده خود را تقویت کنید و شانس تأیید خود را افزایش دهید. در اینجا چند مورد است دلایل رایج برای رد درخواست ها.

  • امتیاز اعتباری شما خیلی پایین است – امتیاز اعتباری آسیب دیده یا پرخطر یکی از دلایل اصلی رد درخواست ها است. وام دهندگان از این امتیاز برای سنجش پتانسیل شما برای پیش‌فرض استفاده می‌کنند. نگاه کن امتیاز اعتباری شما قبل از درخواست، مطمئن شوید که شرایط وام دهنده را برآورده می کنید.
  • جریان نقدی ناکافی – اگر وام دهنده فکر می کند که شما توانایی بازپرداخت را ندارید، بعید است که درخواست شما را تأیید کند. اگر به دلیل بدهی های دیگر یا درآمد کم محدودیت های جریان نقدی دارید، ممکن است به همین دلیل باشد که از شما رد شده است.
  • فقدان وثیقه — برخی از اشکال تأمین مالی نیازمند وثیقه‌ای هستند که می‌تواند توسط وام‌دهنده نقد شود تا در صورت عدم بازپرداخت بدهی، زیان‌ها را پوشش دهد. نداشتن وثیقه کافی می تواند به این معنی باشد که شرایط لازم را ندارید.
  • صنعت ریسک یا شرایط دیگر – همه عوامل تحت کنترل شما نیستند. اگر چشم انداز اقتصادی خوب به نظر نمی رسد یا صنعت شما در حال حاضر ریسک پذیر است، ممکن است تامین مالی وام دهندگان گران تر باشد.
  • زمان کافی در تجارت وجود ندارد – برخی از وام دهندگان از کسب و کار شما می خواهند که قبل از اینکه به شما اجازه وام گرفتن بدهند، برای مدت معینی فعال باشد. این می تواند از شش ماه تا دو سال متغیر باشد. اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، ممکن است به همین دلیل باشد که برای تامین مالی مورد تایید قرار نگرفته اید.

گزینه های دیگر را کاوش کنید

هنگامی که متوجه شدید که چرا درخواست شما رد شده است، می توانید برای تقویت کسب و کار خود کار کنید. در این بین، اگر فوراً به تأمین مالی نیاز دارید، گزینه های دیگری در دسترس دارید.

  • انواع مختلف تامین مالی – فقط به این دلیل که از یک نوع کمک مالی محروم می شوید به این معنی نیست که برای سایر انواع دیگر واجد شرایط نیستید. برای مثال، اگر از دریافت وام تجاری خودداری کنید، ممکن است واجد شرایط دریافت وام باشید خط اعتباری – استفاده از سایر اشکال اعتبار همچنین می تواند به شما در ایجاد یک سابقه اعتباری مثبت و بهبود امتیاز خود کمک کند.
    همچنین گزینه‌های تامین مالی وجود دارد که شما را ملزم به پرداخت بدهی نمی‌کند – یک قرارداد خرید مطالبات به شما امکان می‌دهد از طریق فروش صورت‌حساب‌هایی که در آینده سررسید می‌شوند به پول دسترسی داشته باشید.
  • وام دهندگان جایگزین – مطمئناً تأمین مالی از طریق یک بانک سنتی دشوار است – بدون ذکر زحمت فرآیندهای درخواست معمولاً طولانی و پیچیده آنها. اگر بانکی شما را رد کرده است، می توانید از منابع جایگزین مانند وام دهندگان آنلاین به دنبال تامین مالی باشید. وام دهندگان آنلاین معمولاً نیازمندی های ملایم تر، فرآیندهای درخواست آسان تر و تأمین مالی سریع هستند.

امتیاز اعتباری خود را بهبود بخشید و جریان نقدی خود را افزایش دهید

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که می‌توانید برای رشد آینده بودجه خود را تضمین کنید، ممکن است بخواهید امتیاز اعتباری خود را بهبود بخشید و جریان نقدی خود را افزایش دهید. این می تواند به تقویت کسب و کار شما کمک کند و شما را به سرمایه گذاری مالی جذاب تری برای وام دهندگان تبدیل کند.

  • رتبه اعتباری ایجاد اعتبار تجاری خوب لازم نیست سخت باشد باز کردن یک کارت اعتباری تجاری یا ایجاد خطوط تجاری با تامین کنندگان خود راه خوبی برای ایجاد سابقه اعتباری است. فقط مطمئن شوید که پرداخت های خود را به موقع انجام می دهید و تمام اطلاعات شما در دفاتر اعتباری به روز است.
  • جریان نقدیجریان نقدی خود را افزایش دهید می تواند شما را در یک پایه مالی با ثبات تری قرار دهد. با یافتن راه هایی برای کاهش هزینه ها مانند اجاره به جای خرید تجهیزات شروع کنید. سپس می‌توانید به دنبال راه‌های خلاقانه برای تشویق مشتریان خود به پرداخت زودهنگام باشید – شاید با تخفیف‌های پرداخت زودهنگام یا می‌توانید یک فروش سازماندهی کنید. به هر حال تصمیم دارید جریان نقدی خود را بهبود ببخشید، حتما آن را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید پیش بینی دقیقی از جریان نقدینگی ایجاد کنید.

منابع:

1وارد، اس. (2020) چالش های دریافت وام کسب و کار کوچک.

درباره بیلی پاتل

Baylee Patel، CFEI، یک کپی رایتر متخصص در امور مالی است. قبل از پیوستن به Enova در سال 2022، او برای یک شرکت برنامه ریزی مالی در ویرجینیای شمالی کار می کرد، جایی که به طور مرتب مقالاتی در مورد سواد مالی، امور مالی شخصی و سایر روندهای پولی می نوشت. او از دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا با مدرک لیسانس در رشته ارتباطات فارغ التحصیل شد و گواهینامه آموزش آموزش مالی را از شورای ملی مربیان مالی دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید