چگونه خطاهای موجود در گزارش اعتباری خود را اعتراض کنیم


چگونه خطاهای موجود در گزارش اعتباری خود را اعتراض کنیم

اگر به تامین مالی کسب و کار کوچک نیاز دارید، اعتبار شخصی و تجاری شما می تواند بر توانایی شما برای تضمین وام کسب و کار کوچک تاثیر بگذارد. اگر کسب و کار شما نسبتاً جدید است یا در گذشته وام نگرفته اید، اعتبار شخصی شما بسیار مهم است.

اگرچه خطاهای گزارش اعتباری نسبتاً نادر هستند، چنین خطاهایی می توانند بر امتیازات اعتباری شما تأثیر منفی بگذارند. با راهنمای مفید ما، نحوه دسترسی به گزارشات اعتباری کامل خود و اعتراض در مورد خطاهای گزارش را بیاموزید.

مرحله 1: به گزارشات اعتباری کامل خود دسترسی پیدا کنید

سه دفتر اصلی اعتبار شخصی و سه دفتر اصلی اعتبار تجاری وجود دارد. مطمئن شوید که گزارش های اعتباری کامل خود را از تمام دفاتر اعتباری اصلی نظارت کنید تا تصویر کاملی از وضعیت اعتبار خود به دست آورید.

برای دسترسی به گزارش های اعتباری شخصی خود، به AnnualCreditReports.com بروید یا از پیوندهای زیر استفاده کنید:

برای دسترسی به گزارش های اعتباری کسب و کار خود، مستقیماً با هر دفتر تماس بگیرید:

مرحله 2: گزارش اعتباری خود را بررسی کنید

در مرحله بعد، مطمئن شوید که تمام اطلاعات شما کامل و صحیح است. به ویژه مهم است که جزئیات مالی شما دقیق و بدون خطا باشد، از جمله سابقه پرداخت، حساب های اعتباری و بدهی های معوق.

گزارش های اعتباری شخصی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات شخصی
  • حساب های اعتباری
  • استعلامات اعتباری
  • سوابق عمومی
  • مجموعه ها

گزارش اعتبار تجاری می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات شرکت
  • داده های تاریخی
  • جزئیات ثبت نام
  • فعالیت دولتی
  • داده های عملیاتی
  • اطلاعات صنعت
  • اسناد عمومی
  • حساب های مالی
  • سابقه پرداخت

مرحله 3: تمام خطاهای اعتباری را مستند کنید

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت یا اطلاعات نادرست در هر گزارش، مطمئن شوید که دقیقاً آنچه را که پیدا کرده اید و کجا آن را پیدا کرده اید، مستند کنید. اگرچه دفاتر اعتباری انواع مشابهی از اطلاعات را جمع آوری می کنند، ممکن است دقیقاً داده های مشابهی نداشته باشند. ممکن است خطایی را بیابید که در یک گزارش ذکر شده باشد و نه در سایر گزارش ها.

مرحله 4: با شرکتی که باعث خطا شده تماس بگیرید

برای شروع روند اعتراض به خطاها، با هر کسب و کار یا نهادی که اطلاعات نادرستی را به یک دفتر اعتباری ارائه کرده است، تماس بگیرید. اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان دقیق هستید – همچنین می خواهید ادعای خود را با اثبات، رسید یا سایر اسناد مرتبط در صورت وجود پشتیبانی کنید. شما همچنین باید گزارش اعتباری کامل خود را با خطایی که به وضوح برجسته یا دایره شده باشد، اضافه کنید. از هر اطلاعاتی که ارائه می کنید کپی نگه دارید.

می‌توانید از این الگو برای اطلاع دادن به یک کسب‌وکار از خطای گزارش اعتبار استفاده کنید:

[Date]

[Your Name or Company Name]

[Your Address or Company Address]

عزیز [Business Name]،

در بررسی گزارش اعتبار کامل خود، متوجه اطلاعات نادرستی ارائه شده توسط شرکت شما شدم [Name of Credit Bureau] از طرف من من یک کپی از گزارش اعتباری خود را با خطاهای پرچم گذاری شده برای شما پیوست کرده ام تا بررسی کنید. لطفاً اطلاعات زیر را بررسی و مطالعه کنید:

    • [List the error and why the information is not correct here.]

من همچنین اسناد زیر را برای اثبات ادعای خود پیوست می کنم:

    • [List any documentation here that you include to support your claim. For example, provide statements, contracts, payment receipts or other data that help prove the information on your credit report is inaccurate.]

متشکرم

[Your Name]

پس از دریافت نامه شما، شرکت باید ادعای خطای اعتباری شما را بررسی کند. اگر پاسخی از آنها دریافت نکردید، پیگیری کنید.

مرحله 5: در صورت وجود خطا با اداره اعتبار تماس بگیرید

از آنجایی که دفاتر اعتباری معمولاً اطلاعاتی را با یکدیگر به اشتراک نمی گذارند، باید مستقیماً با هر دفتری که یک خطا را لیست می کند تماس بگیرید.

اگر در هر گزارش اعتبار شخصی خطایی مشاهده کردید، از پیوند مناسب زیر برای اعتراض به اطلاعات نادرست استفاده کنید:

برای مخالفت با خطا در گزارش اعتبار کسب و کار خود، با استفاده از پیوند زیر با اداره اعتبار تماس بگیرید:

از اسنادی که برای حمایت از ادعای خود ارائه می کنید، کپی نگه دارید. می‌توانید از این الگو برای اعتراض به اطلاعات نادرست در گزارش اعتبار استفاده کنید:

[Date]

[Your Name or Company Name]

[Your Address or Company Address]

عزیز [Name of Credit Bureau]

متوجه اطلاعات نادرست خودم شدم [personal or business] گزارش اعتباری ارائه شده توسط [identify the business or entity that supplied incorrect information to the bureau].

لطفاً اطلاعات نادرست را بررسی کرده و از گزارش من حذف کنید. من یک کپی از گزارش اعتبار کامل خود را همراه با خطای برجسته برای شما قرار داده ام تا بررسی کنید. من همچنین اسناد زیر را برای حمایت از ادعای خود آورده ام:

    • [List any documentation here that you include to support your claim. For example, provide statements, contracts, payment receipts or other data that help prove the information on your credit report is inaccurate.]

متشکرم

[Your Name]

سپس اداره اعتبار باید ادعای شما را بررسی کند. اگر ادعای شما درست باشد، آنها باید خطا را از گزارش اعتباری شما حذف کنند.

مرحله 6: به نظارت بر اعتبار خود ادامه دهید

مهم است که به نظارت بر گزارش های اعتباری شخصی و تجاری خود ادامه دهید تا وضعیت اعتباری خوبی داشته باشید. گاهی اوقات اگر متوجه شدید که خطا همچنان در گزارش شما ذکر شده است، ممکن است لازم باشد فرآیند ارسال خطا را تکرار کنید.

درباره بانی پی

بانی پیوندی در شیکاگو است که متعهد به دیدن جهان در یک سکه است. او به عنوان یک معتاد پرشور اخبار و علاقه مند به امور مالی، دوست دارد به دیگران کمک کند تا کارهای بیشتری را با کمترین هزینه انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید