رئیس جمهور، پسر هنرمند و پیگیری نفوذ ناروا


هفته گذشته داستان جالبی در مورد هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا منتشر شد. هانتر بایدن یک هنرمند است و انتظار می رود که آثار او صدها هزار دلار به فروش برسد، قیمتی که بدون شک به موقعیت او به عنوان پسر رئیس جمهور ارتباطی ندارد. البته یک نگرانی اخلاقی در مورد این واقعیت وجود دارد: نگرانی این است که برخی ممکن است بخواهند هنر او را بخرند، شاید بتوانیم بگوییم، “سخاوتمندانه”، تا به امید جلب لطف بایدن جونیور را مسخره کنند. ارشد.

چرخش جالب: مقامات کاخ سفید به ایجاد سیستمی کمک کردند که امیدوارند هر دو بایدن را از نفوذ محافظت کند و در نتیجه هرگونه نگرانی اخلاقی را برطرف کند. این سیستم اساساً شامل یک دیوار آتش است تا فروشنده هانتر بایدن همه پیشنهادات و فروش ها را پردازش کند و اطلاعات مربوطه را برای خود نگه دارد. اگر هیچکدام از بایدن ندانند چه کسی یک تابلوی نقاشی خاص را خریده است، پس برای خریدار سخت است که تاثیری داشته باشد… اساسا. ( واشنگتن پست من داستان را اینجا شرح دادم.)

در اینجا چند نکته قابل ذکر است:

  1. بله، اینجا جای نگرانی وجود دارد. بسیاری از مردم می خواهند بر رئیس جمهور بایدن (و هر شخص دیگری که قدرت قابل توجهی دارد) تأثیر بگذارند، و تاریخ به ما می آموزد که این افراد می توانند در تلاش برای انجام چنین کارهایی بسیار خلاق و پیگیر باشند. (این بخشی از چیزی است که ریشه‌کنی فساد در سیاست و تجارت بین‌الملل را بسیار سخت می‌کند – به محض اینکه قانونی را معرفی کردید یا یک سیستم انطباق داخلی برای جلوگیری از نفوذ ناروا ایجاد کردید، کسانی که به دنبال نفوذ هستند راه‌های ابتکاری جدیدی برای جذب شما خواهند داشت. می تواند هدایایی به سناتورها را ممنوع کند، اما ممنوع کردن کمک های مالی به موسسه خیریه مورد علاقه سناتور و غیره سخت تر است.) همانطور که مقالات خبری اشاره می کنند، قیمت یک نقاشی ذهنی است. بنابراین، اگر یک لابیست خاص برای عکس هانتر بایدن از دیگران پیشی بگیرد، چه کسی می تواند بگوید که او واقعاً آن عکس را دوست دارد؟ پلیس سخت است. (این را با فروش خانه مقایسه کنید، جایی که احتمالاً قیمت بازار نسبتاً روشنی برای ملک وجود دارد.)
  2. تمرکز بر هانتر بایدن که از روابط خود با رئیس جمهور پول نقد می کند، اشتباه است. البته او خواهد کرد. نوادگان رؤسای جمهور (و دیگر افراد قدرتمند) برای همیشه این کار را انجام داده اند. این امری اجتناب ناپذیر است و غیراخلاقی نیست. البته مردم می خواهند با پسر یک فرد مشهور و با نفوذ تجارت کنند. این طبیعت انسان است. تا زمانی که این تمام چیزی است که وجود دارد – هیچ قصد یا تلاشی برای خرید یا فروش تأثیر وجود ندارد – غیراخلاقی نیست.
  3. داشتن یک پست دولتی از بستگان نباید فرصت های تجاری فرد را از بین ببرد. یعنی هانتر بایدن نباید به خاطر رئیس جمهور بودن پدرش مجازات شود. او را نباید مثلاً از فروش هنرش منع کرد – حتی اگر در حال فروش هنر باشد اساسا چالش هایی را مطرح می کند. (مقایسه کنید: این واقعیت که من در یک دانشگاه کار می کنم نباید باعث شود خواهرم واجد شرایط درخواست شغل در آنجا نباشد – این فقط به این معنی است که من نمی توانم در کمیته استخدام باشم و باید به شدت از آن دوری کنم.)
  4. ما به جزئیات بیشتری در مورد سیستم در حال معرفی نیاز داریم. برای چه مکانیزم هایی وجود دارد بیمه یک راز؟ به هانتر بایدن گفته نمی‌شود که چه کسی یک تابلوی نقاشی خاص را خریده است یا به چه قیمتی – اما حفظ این راز سختی است، به‌ویژه وقتی نقاشی در دفتر لابی یا روی دیوار اتاق هیئت مدیره شرکتی قرار دارد. اصولاً خریدار می تواند تابلو را بخرد و آن را در انبار فروشنده بگذارد تا بعد؟ و جزئیات تا کی مخفی خواهند ماند؟ برای یک سال؟ برای دوره ریاست جمهوری بایدن؟ طولانی تر؟ جزئیات اینجا مهم است.
  5. گاهی این چیزها چون نمی شود ممنوع کرد، باید باشد مدیریت کرد. این در بسیاری از موارد که شامل نفوذ، هدیه دادن یا تضاد منافع است، طبیعی است. و این چیزی است که کاخ سفید در تلاش است انجام دهد — مدیریت وضعیت برای کاهش نگرانی ها. اینکه آیا آنها می توانند آن را به طور مؤثر و کافی مدیریت کنند یا نه، باید دید.

دیدگاهتان را بنویسید