اهمیت طراحی UX در توسعه وب سایت » GetSocialGuide


اهمیت طراحی UX در توسعه وب سایت چیست؟

برای ایجاد یک وب سایت منحصر به فرد که نیازهای شرکت طراحی وب میلواکی شما را برآورده می کند، باید یک وب سایت جذاب ایجاد کنید که جذاب، آموزنده و کاربر پسند باشد. اگر وب سایت شما فاقد هر یک از این جنبه ها باشد، شانس شما برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش نرخ تبدیل به شدت کاهش می یابد. هنگام طراحی یک حضور آنلاین که خدمات و محصولات شما را تبلیغ می کند، بسیار مهم است که تجربه کاربر یا UX را در نظر بگیرید.

اهمیت طراحی UX در توسعه وب سایت - GetSocialGuide - نکات و ترفندهای وردپرس برای وبلاگ نویسان آماتور

دقیقا چه چیزی UX بسیار مهم است؟

به UX به عنوان طراحی کاربرپسند وب سایت خود فکر کنید. هنگام طراحی یک وب سایت با تمرکز بر کاربر پسند بودن، سایتی ایجاد کنید که خواندن، درک و پیمایش برای بازدیدکنندگان آسان باشد. این کار سایت شما را از دیگر سایت های شرکت طراحی وب سایت میلواکی که کمتر به UX اهمیت می دهند متمایز می کند و در نتیجه بازدیدکنندگان و مشتریان را افزایش می دهد.

وقتی صحبت از طراحی مبتنی بر وب می شود، هنوز باید معنای UX را درک کنید؟ آمار زیر را بررسی کنید:

  • بیش از 65 درصد از کاربران ترجیح می دهند یک وب سایت UX بهینه شده را به یک صفحه وب استاندارد بخوانند.
  • همین مطالعه نشان داد که بیش از 40 درصد از مردم وب سایت هایی را که خیلی کند بارگذاری می شوند، رها می کنند.
  • چیزهای ساده ای مانند افزودن یک رنگ آشنا می تواند سود شما را افزایش دهد.

طراحی وب سایت شما به گونه ای ضروری است که کاربر پسند باشد. کاربران تلفن همراه هر سال در حال افزایش هستند و ممکن است تا سال 2020 به یک چهارم اتصال جهانی تبدیل شوند.

چه چیزی باعث ایجاد یک تجربه UXER عالی می شود؟

اهمیت طراحی UX در توسعه وب سایت - GetSocialGuide - نکات و ترفندهای وردپرس برای وبلاگ نویسان آماتور

هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. حقیقت این است که تجربه کاربری برای هر کاربری متفاوت است. مهم ترین نکته ای که در طراحی رابط کاربری و وب باید در نظر داشته باشید این است که شما مشتری خود نیستید. تصور نکنید که هیچ ایده ای ندارید که آنها به دنبال چه چیزی هستند یا می خواهند.

بهترین تجربه را چگونه تعریف می کنید؟ با شرکت طراحی و توسعه وب خود در میلواکی تماس بگیرید. تماشا کنید که آنها از محصول شما استفاده می کنند، وارد ذهن آنها می شوند و در مورد انتخاب هایشان سؤال می پرسند. مشتریان و کاربران شما به شما آموزش خواهند داد، پس مراقب باشید! مراقب باشید، مشاهده کنید و سوال بپرسید.

الگوهای فرآیند UX:

در اینجا هشت مرحله اساسی وجود دارد که باید دنبال کنید:

1. نمایه های کاربر و افراد:

اولین قدم در این فرآیند این است که مخاطبان هدف خود را بشناسید. این به شما امکان می دهد تا بر اساس صداها و احساسات مشتریان خود تجربیاتی ایجاد کنید. برای موفقیت در این کار، باید شخصیت کاربری خود را بسازید، که تصویری نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما بر اساس تحقیقات بازار و اطلاعات در مورد مشتریان فعلی شما است.

هنگامی که نمایه کاربر (یا پرسوناها) را ایجاد کردید، می‌توانید نمایه‌هایی را ایجاد کنید که نمایانگر شخص یا افرادی هستند که وب سایت شما با آنها تعامل دارد. پرسوناها با مشاهده تجزیه و تحلیل وب سایت شما و سایر اطلاعات مشتریان و انجام مصاحبه با مشتریان و نظرسنجی ها ایجاد می شوند. حتی می توانید با افراد «مشابه» با ویژگی های مشابه مشتریان فعلی خود صحبت کنید.

2. تست رابط:

اگر در حال توسعه یک رابط کاربری هستید، هر چه اطلاعات بیشتری را بتوانید جمع آوری کنید، برای ارزیابی کیفیت و اثربخشی تجربه کاربری در رابط های مختلف، که شامل وب سایت فعلی شما می شود، تحقیق کنید. یک تغییر ساده می تواند عملکرد سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

یک ابزار قدرتمند تست رابط را می توان در پلتفرم Google Optimize پیدا کرد. بهینه سازی به شما این امکان را می دهد که بازدیدهای سایت خود را به 2 گروه تقسیم کنید و به هر یک از آنها نسخه های مختلف صفحات وب سایت خود را نشان دهید. اگر از نظر آماری مقدار قابل توجهی داده دارید، می توانید ببینید کدام نسخه بهتر از نسخه دیگر عمل می کند و بر اساس آن تنظیم کنید.

3. نظرسنجی های کاربران:

با کاربرانی که مشتریان فعلی یا بالقوه نرم افزار هستند، مصاحبه انجام دهید تا بینشی در مورد موثرترین طراحی به دست آورید. از آنجایی که تجربه کاربر بر اساس برداشت آنها خواهد بود، بهترین راه برای دریافت مستقیم اطلاعات، مطالعه و تعامل با کاربران است. یک ویژگی سایت که فکر می کنید کار می کند ممکن است در دسترس کاربر نباشد و یک نگاه داخلی به تعامل آنها با سایت می تواند اطلاعات مهمی را ارائه دهد.

هنگام انجام نظرسنجی، افراد موجود در مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید، زیرا ممکن است دوستان شما با آن‌هایی که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید متفاوت باشد. از خودتان سوالاتی بپرسید: این سایت چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ چطور اشتباه کردی؟ بهترین راه برای خرید چیست؟ ممکن است از میزان بازخورد مثبتی که دریافت می کنید شگفت زده شوید.

4. نمودار جریان کاربر:

یک فلوچارتی ایجاد کنید که نشان دهد کاربران چگونه می توانند در سیستم حرکت کنند. گام اولیه این است که تصمیم بگیرید که دوست دارید آنها هنگام حرکت در وب سایت شما چه کاری انجام دهند و سپس آن را با نحوه استفاده از آن مقایسه کنید. شخصیت های کاربر می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. هنگامی که شخصیت فردی که از وب سایت شما بازدید می کند شناختید، می توانید بهینه ترین تجربه کاربری را ایجاد کنید.

علاوه بر این، چندین ابزار تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا بفهمید بازدیدکنندگان چگونه از وب سایت شما در زمان واقعی استفاده می کنند. پلتفرم‌ها حتی می‌توانند مکان موس کاربر را در هر لحظه ردیابی کنند. همچنین می‌توانید نقشه‌های حرارتی قسمت‌هایی از صفحه را ببینید که بیشترین علاقه را ایجاد می‌کنند.

5. نقشه های سایت:

پس از مطالعه جریان کاربر، بازدیدکنندگان از سایت شما انتظار دارند. بسیار مهم است که سایت خود را با دقت برنامه ریزی کنید. با ایجاد طرح کلی از صفحاتی که می خواهید توسعه دهید، شروع کنید.

نقشه سایت می تواند تجسم نحوه سفر کاربران از نقطه A به نقطه B در سایت و تعداد کلیک هایی که برای رسیدن به آنجا لازم است را ساده کند. به جای تغییر ساختار پس از تکمیل وب‌سایت، نقشه سایت می‌تواند به تیم شما کمک کند تا ایده‌های منفی را زودتر حذف کند و در عین حال تمام صفحاتی را که برای ایجاد و نوشتن محتوا نیاز دارید نشان دهد. این یک ابزار عالی برای بهبود کارایی فرآیند ساخت وب سایت شما است.

اهمیت طراحی UX در توسعه وب سایت - GetSocialGuide - نکات و ترفندهای وردپرس برای وبلاگ نویسان آماتور

کلمات پایانی: وقت آن است که به UX وب سایت خود فکر کنید

آخرین باری که تجربه کاربری سایت خود را بررسی جدی کردید چه زمانی بود؟ باید به نفع شما باشد که مجدداً از سایت بازدید کنید و مطمئن شوید که مشتریان خود را به دلیل تجربه کاربری ناراحت کننده از دست نمی دهید.

دیدگاهتان را بنویسید