چگونه یک محتوانویس خوب شویم [Effective Tips]


افراد زیادی هستند که با نوشتن محتوا امرار معاش می کنند. تقاضا برای محتوای با کیفیت بالا به طور مداوم در حال افزایش است.

بنابراین زمان مناسبی برای شروع حرفه ای به عنوان نویسنده محتوا است. در این راهنما، من سعی خواهم کرد همه چیزهایی را که به شما کمک می کند تا یک نویسنده محتوای خوب شوید را پوشش دهم.

چگونه یک محتوانویس خوب شویم

شروع در هر موضوعی آسان است. اما اگر موارد زیر را رعایت نکنید، جلب رضایت مشتری با این نوشته می تواند دشوار باشد:

1. انعطاف پذیر باشید

مهمترین چیزی که باید داشته باشید انعطاف پذیری است. شما باید مطمئن شوید که محتوای شما با لحن و سبک موضوع مطابقت دارد.

بگذارید این را واضح تر بگویم، شما در شرف نوشتن محتوایی در مورد تجهیزات علمی هستید که برای محققان پزشکی هدف قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر، شما در شرف نوشتن مقاله دیگری در رابطه با فروشگاه مواد غذایی ارگانیک هستید که مصرف کنندگان آگاه به سلامت را هدف قرار می دهد.

این دو موضوع دارای دو نوع سبک و لحن نوشتاری هستند. هرچه لحن و سبک نوشتاری بیشتری یاد بگیرید، به عنوان یک نویسنده محتوا ارزشمندتر خواهید شد.

2. در تحقیق خوب باشید

فکر می کنید در این صنعت محتوا نویسی مبتدی هستید. چگونه می توانید چنین متخصص در تحقیق شوید؟ FYI، همه مبتدی بودند و با تمرین و تحقیق بیشتر متخصص شدند.

برای یافتن اطلاعات در مورد موضوع خاص خود می توانید نظرسنجی، مصاحبه تخصصی، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موارد دیگر انجام دهید.

منابع زیادی وجود دارد که می توانید برای یافتن اطلاعات در مورد یک موضوع خاص از آنها استفاده کنید. ساده ترین راه برای بررسی آخرین مطالب منتشر شده.

می توانید نگاه کنید که آنها چگونه در مورد موضوع نوشته اند و اطلاعات خود را از کجا به دست آورده اند.

حالا به روش خودتان بنویسید و مطمئن شوید که دقیقاً همان مقاله را نمی نویسید. مطمئن شوید که 10 برابر موارد بهتری را بنویسید که قبلاً در بالاترین رتبه قرار دارند.

از طرف دیگر، می توانید درخواست مصاحبه با یک متخصص در مورد آن موضوع خاص کنید. گاهی اوقات ممکن است یک تماس اسکایپ یا یک چت فیس بوک برای دریافت یک برگه تقلب سریع باشد. فقط یک مرور کلی از موضوع خاص داشته باشید و شروع به نوشتن به سبک خود کنید.

3. در سئو خوب باشید

آیا می‌دانستید که یک نویسنده محتوا می‌تواند بهترین باشد اگر بتواند مقالاتی بهینه‌شده برای سئو بنویسد؟ مهم نیست که مقالات شما چقدر خوب هستند. اگر محتوا در بالا قابل مشاهده نیست.

بنابراین مطمئن شوید که می دانید چگونه مقالاتی برای سئو بنویسید و از کلمات کلیدی مناسب و محتوای منحصر به فرد استفاده کنید تا محتوای شما با آخرین تغییرات الگوریتم ایمن بماند.

4. مراقب ساعت خود باشید

من به شما نمی گویم که هر ثانیه زمان خود را بررسی کنید. هزاران برنامه وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید که به شما در سازماندهی زمان و وظایف کمک می کنند.

یک یادآوری برای مهلت های خود تنظیم کنید و کار خود را در این دوره تکمیل کنید. زیرا ارسال دیرهنگام می تواند تأثیر بدی بر مشتریان شما بگذارد.

چگونه به یک نویسنده محتوای خوب تبدیل شویم چگونه به یک نویسنده محتوای خوب تبدیل شویم
پین کنید تا بعدا بخوانید

5. متمرکز بمانید

سعی کنید مکانی را پیدا کنید که حواس شما پرت نشود. همیشه سعی کنید روی یک کار در یک زمان تمرکز کنید. میدونم کمی سخت تره با این حال، کیفیت محتوا بستگی به میزان تمرکز شما در نوشتن محتوا دارد.

6. هرگز تعهدات خود را زیر پا نگذارید

تعهد مهمترین عامل در دستیابی به موفقیت است. وقتی پروژه ای را پذیرفتید، کار خود را در مهلت مقرر تکمیل کنید. پروژه را با منابع متعهد اجرا کنید.

7. بر کیفیت بر کمیت تمرکز کنید

من می دانم که هر چه تعداد کلمات بیشتری بنویسید، حقوق بیشتری دریافت خواهید کرد. اما به من اعتماد کنید، اگر هزاران کلمه شما به اندازه کافی برای رضایت مشتریان شما خوب نباشد، قرارداد بعدی خود را از دست خواهید داد. بنابراین به جای کمیت، روی کیفیت تمرکز کنید تا به یک نویسنده محتوای خوب تبدیل شوید.

8. در جریان باشید

ممکن است شما یک نویسنده محتوای خوب شده باشید و برای هر یک از محتواها مقدار زیادی پول دریافت کرده باشید.

اگر از آخرین روندها و فناوری ها آگاه نباشید، گزینه های خود را محدود خواهید کرد. بنابراین با آخرین تغییرات به روز باشید.

شما می توانید به انجمن های مختلف نویسندگی و مشاغل آزاد بپیوندید تا نمایه های آنلاین خود را ارتقا دهید. بازاریابی ایمیلی را برای دستیابی به مشتریان خود امتحان کنید.

اگر بتوانید در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید، می توانید دوستان ارزشمندی پیدا کنید که ممکن است روزی به مشتریان ارزشمند شما تبدیل شوند یا به شما در رسیدن به هدفتان کمک کنند.

9. یک وبلاگ راه اندازی کنید

راه اندازی یک وبلاگ می تواند تاثیر مثبت زیادی بر کسب و کار تولید محتوا داشته باشد. بسیاری از مشتریان به دنبال اثبات هستند و یک وبلاگ می تواند نقش مثبتی در این زمینه ایفا کند.

وبلاگ نویسی همچنین می تواند به شما در بهبود مهارت های نوشتن، سئو و تحقیق کلمات کلیدی کمک کند. بنابراین ایده عاقلانه ای است که یک وبلاگ برای هر نویسنده محتوا داشته باشید. این به شما کمک می کند که یک نویسنده محتوای خوب شوید.

اگر بودجه شما کم است، می توانید با یک آزمایش میزبانی وب رایگان شروع کنید. برای شروع به یک پنی هم نیاز نخواهید داشت.

ابزارهایی که برای نوشتن محتوای خوب به آن نیاز دارید

برای نوشتن محتوای بدون خطا و سئو پسند به چند ابزار اساسی نیاز دارید. ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

اما ابزارهای پریمیوم دارای ویژگی های برتر هستند. حالا بیایید نگاهی به برخی از ابزارهای برتر بیندازیم-

1. دستور زبان

انگلیسی برای من زبان دوم است. بنابراین، قبل از اینکه این ابزار نوشتن شگفت انگیز را بدست بیاورم، اشتباهات گرامری زیادی مرتکب شدم.

با استفاده از Grammarly می توانید محتوای بدون خطا و سرقت ادبی بنویسید. برنامه رایگان آنها برای مبتدیان کافی است. پس ثبت نام کنید و با دوبار چک نکردن محتوای خود در وقت خود صرفه جویی کنید!

2. یک عبارت

Frase ابزار نهایی SEO در صفحه است که به شما کمک می کند تا محتوای مناسب سئو را سریعتر بنویسید. این ابزار به شما کمک می کند تا عوامل رتبه بندی که باعث رتبه بندی رقبای شما می شوند را کشف کنید. شما می توانید بررسی عبارت من را در اینجا بررسی کنید.

3. SEMrush

SEMrush ابزار نهایی SEO است. این ابزار به شما کمک می کند کلمه کلیدی مناسبی را برای محتوای خود پیدا کنید. یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه از SEMrush بدون صرف یک سکه دریافت کنید.

SEMrush یک دستیار نوشتن در برنامه گورو خود ارائه می دهد. اگر این ابزار سئو را خریداری کنید، دیگر نیازی به استفاده از Phrase ندارید. دستیار نوشتن SEMrush برای نوشتن محتوای سئو پسند شما کافی خواهد بود.

چگونه از نوشتن محتوا درآمد کسب کنیم

راه های زیادی برای کسب درآمد از نوشتن محتوا وجود دارد. شاید فکر کنید که نوشتن برای یک وبلاگ نویس تنها راه کسب درآمد از نوشتن محتوا است.

گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید برای کسب درآمد از طریق نوشتن محتوا از آنها استفاده کنید.

بیایید نگاهی گذرا به زیر بیندازیم –

1. برای صفحات وب سایت بنویسید

وب سایت های تجاری زیادی وجود دارند که به دنبال یک نویسنده محتوا هستند تا برای آنها بنویسد.

شما می توانید در مورد صفحه اصلی، در مورد صفحه و صفحه عضویت، و همچنین صفحه Work with Me با افکار خلاقانه خود بنویسید که ارزش منحصر به فردی می افزاید. برای پیدا کردن مشتریان خود می توانید به UpWork و Fiverr بپیوندید.

2. برای پست های وبلاگ بنویسید

اگر می خواهید همیشه با نوشتن محتوا درآمد کسب کنید، شروع به یافتن وبلاگ نویسانی کنید که نویسندگانی را برای محتوای خود استخدام می کنند.

در ابتدا سعی کنید به صورت کلامی کار کنید. اگر یک نویسنده کاملاً جدید هستید، 0.10 سنت برای هر کلمه کافی است. زمانی که با افزایش سرعت خود آشنا شدید.

3. کتاب های الکترونیکی

اگر می خواهید برای مشتری خود کتاب الکترونیکی بنویسید، ابتدا برای خودتان بنویسید. یک وبلاگ داشته باشید و یک نمونه کتاب الکترونیکی را به خوانندگان خود ارائه دهید. اکنون شما در حال جذب مشتری هستید.

4. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هنوز هم صنعت را تکان می دهد. بله، درست است که بازاریابی ایمیلی در ده سال گذشته ثابت بوده است. اما همچنان بهترین راه برای فروش همه چیز به مشتریانتان است.

5. محتوای دوره آنلاین ایجاد کنید

کارآفرینان، رهبران فکری و تأثیرگذاران زیادی وجود دارند که دوره های آنلاین ایجاد می کنند. آنها به شما نیاز دارند تا دانش آنها را به یک دوره آموزشی تبدیل کنید.

این صنعت دوره آنلاین یک بازار به سرعت در حال رشد است. بنابراین من به شدت توصیه می کنم به دنبال یک نویسنده محتوا باشید.

مهارت‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بهبود ببخشید تا از نوشتن محتوا درآمد خوبی کسب کنید. برای تسلط بر صنعت نوشتن محتوا، می توانید سخنرانی، رسانه، فیلمنامه نویسی و بسیاری موارد دیگر را امتحان کنید.

همچنین بخوانید : چگونه به عنوان یک فریلنسر درآمد کسب کنیم


کلمات پایانی

اگر می خواهید یک نویسنده محتوای خوب شوید، مهارت های بالا ضروری است. اما ویژگی دیگری وجود دارد که برای تبدیل شدن به یک محتوای نویس خوب باید آن را داشته باشید.

این صبر و پشتکار است. شما در روز اول موفق نخواهید شد. زمان، فداکاری و استطاعت ادامه خواهد داشت.

امیدوارم از این مطالب لذت برده باشید. لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و به آنها اطلاع دهید که برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای خوب به چه چیزهایی نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید